18.2.2020, Ajankohtaista

Finnkino ja Tallink Silja tuovat virtuaalikokemuksen leffateatteriin

Tennispalatsissa on elokuvateatterivieraille tarjolla uudenlainen elämyskonsepti, joka on toteutettu virtuaalitekniikan keinoin.

Elokuvateatterivieraat pääsevät kokemaan merimatkan virtuaalikokemuksena Finnkinon Tennispalatsissa elokuvan alkamista odotellessaan. Uudenlaisella elämyskonseptilla testataan samalla virtuaalitekniikan soveltuvuutta skaalautuvaan ympäristöön. Pilotin yhteistyökumppaneina ovat Zoan ja Pikseli Arcade.

Virtuaalikokemuksia on tarjolla niin kotona, kuin vapaa-ajan viettokohteissakin, mutta mainostajille skaalautuvaa kokemusmediaa ei ole ollut aiemmin tarjolla. Finnkinon, Pikseli Arcaden ja Zoanin yhteistyössä Tallink Siljalle luomassa konseptissa useita samanaikaisia käyttäjiä voi omatoimisesti tutustua virtuaalikokemukseen.

Tiedämme että elokuvateattereissa vieraat ovat tekniikasta kiinnostuneita ja haluavat mielellään testata uutuuksia. Uskomme että VR-konseptimme kiinnostaa laajaa kohderyhmää ja hiihtolomaviikolla teatteriin saapuu kymmeniä tuhansia vieraita”, toteaa projektia johtava Account Manager Esko Felin Finnkinolta. ”Kokemus on jo itsessään täysin brändätty ja herättää paljon huomiota Tennispalatsin pääsisäänkäynnin vieressä”, Felin lisää.

Haluamme tarjota asiakkaillemme elämyksiä merellä, ja VR-yhteistyö Finnkinon tiloissa mahdollisti merellisen seikkailun kokemisen jo maissa. Mainostajalle tämä oli loistava tilaisuus hyödyntää olemassa olevaa VR-materiaaliamme uudessa kontekstissa ja tuoda se asiakkaiden koettavaksi”, toteaa Tallink Siljan Onboard Concepts and Marketing Manager, Heini Vaulasto.

Kokemus on vieraille veloitukseton ja jatkossa Finnkino uskoo virtuaaliympäristöjen olevan ainutlaatuisena tuotteena mainostajille niin kiinnostava, että seuraaviakin mainostajia riittää. ”Yhdistettynä monipuoliseen elokuvamedian tuoteportfolioon, tämä on loistava lisä ja tutkimme tulosten perusteella mahdollisuuksia laajentaa myös muihin kaupunkeihin”, Account Manager Esko Felin päättää.