6.9.2019, Ajankohtaista

Elokuvayleisö valitsi LähiTapiolan mainoksen vuoden parhaaksi

LähiTapiolan Turvallinen suojatie -kampanjafilmi keräsi lähes 20 % kaikista äänistä.

Elokuvayleisö on valinnut vuoden parhaaksi elokuvamainokseksi LähiTapiolan Turvallinen suojatie -kampanjafilmin. Mainoksen on suunnitellut mainostoimisto N2, tuotannosta vastasi Lucy Loves Stories ja ohjaajana oli Johannes Salonen. Vaikuttava elokuvamainos keräsi lopullisessa yleisöäänestyksessä miltei 20 % kaikista äänistä.

Finnkino on järjestänyt vuoden parhaan elokuvamainoksen äänestyksen jo viidesti, ja tänä vuonna ääniä kertyi yli 5000. Kaikkiaan elokuvateattereissa esitettiin lähes 800 mainosta.

”Liikenneturvallisuus on ollut yksi LähiTapiolan yhteiskuntavastuullisen tekemisen painopisteistä jo usean vuoden ajan. Tänä vuonna olemme halunneet kiinnittää huomiota ihmisten tarkkaavaisuuteen liikenteessä, erityisesti autoilijan näkökulmasta. Nostimme esille tässä filmissä yhden vaarallisimmista paikoista liikenteessä – eli suojatien. Filmin sanoma on ajankohtainen myös syksyn pimenevissä illoissa, jolloin tarkkaavaisuuden merkitys korostuu. Olemme iloisia, että niin moni suomalainen koki filmin teeman tärkeäksi”, kertovat LähiTapiolasta suunnittelujohtaja Kirsi Juusti ja markkinointipäällikkö Marjaana Jokiaho.

”Halusimme välttää shokkiefektejä, mutta toisaalta viestiä puhuttelevasti suoraan aiheesta, ilman vertauskuvia. Päädyimme lopulta lähtökohtaisesti yksinkertaiseen ideaan: Pienet jalankulkijat vetoavat autoilijoihin turvallisten suojateiden puolesta. Vetoomus esitetään laulaen Marjatta Pokelan ja Pirkko Koskimiehen "Ihme ja kumma" -laulun sävelellä osittain uusin sanoituksin”, kertovat N2:n suunnittelijat Jani Tynnilä ja Jon Gustavsson.

Elokuvamainoskilpailun esiraadissa olivat tänä vuonna Samuli Salokangas Marvelous Finlandista, Ville Jahn Markkinointikollektiivista, JuhaMatti Nieminen Directors Guildista, Mika Wickström Finnkinolta sekä viime vuoden voittajaa, Lidliä, edustanut Pia Dahlman Folkista.

”15 finalistin rankkaaminen oli haastavaa, sillä esiraadin äänissä oli poikkeuksellisen laajaa hajontaa ja myös lopullinen katsojaäänestys oli tasainen terävintä kärkeä lukuun ottamatta”, kommentoi Key Account Manager Mika Wickström Finnkinolta. Perinteisesti elokuvamainoskilpailuissa on pärjännyt joko huumorilla tai koskettavalla, laajaan yleisöön vetoavalla draamalla. Tänäkin vuonna draama ja huumori olivat kovaa valuuttaa, sillä kärkiviisikkoon mahtuivat myös Lidlin Selli, Hesburgerin Chuck Norris ei jonota, Klarnan Smooth ja RFSU:n Dear Condom -mainoselokuvat.

Tutustu koko shortlistiin ››

Katso LähiTapiolan Turvallinen suojatie on meidän autoilijoiden vastuulla -mainos ››
 

FINNKINO MEDIA

Finnkino Media on elämysmedia, joka tarjoaa valkokangasmainontaa ja muita mainosmahdollisuuksia Finnkinon, Cinamonin, Bio Rexin, ja Kuusan Kinojen elokuvateattereissa tavoittaen noin 80 % Suomen elokuvissa kävijöistä 33 kaupungissa. Finnkino Media kuuluu Finnkino Oy:n myynti- ja markkinointiosastoon. Finnkino on osa Odeon Cinemas Groupia, jonka omistaa AMC.

www.finnkinob2b.fi