Elokuvapaneeli | Kysymykset ja vastaukset

Yleisimmät kysymykset

Täältä löydät vastaukset panelistiemme yleisemmin esittämiin kysymyksiin jäsenyydestä, korvauksista ja kyselyistä. Voit myös ottaa meihin yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen
 elokuvapaneeli@finnkino.fi, mikäli sinulla on muita kysymyksiä.

Jäsenyys
Miten liityn Elokuvapaneelin jäseneksi? Voit rekisteröityä paneelin jäseneksi täyttämällä ns. taustatietolomakkeen. Käyttäjätunnuksesi täytyy olla uniikki ja voit rekisteröityä paneeliin ainoastaan yhden kerran. Rekisteröityminen usealla sähköpostiosoitteella ei ole sallittua.
Miten saan unohtamani käyttäjätunnukseni ja/tai salasanani? Saat sisäänkirjautumistunnuksesi menemällä Kirjaudu sisään -välilehdelle ja klikkaamalla linkkiä ”Unohditko käyttäjätunnuksesi/salasanasi?”. Kirjoita sähköpostiosoitteesi kohtaan ”Tilaa käyttäjätunnus ja salasana”. Älä koskaan luovuta käyttäjätunnustasi ja salasanaasi kenellekään.
Miten voin muuttaa henkilökohtaisia tietojani? Voit muuttaa tietojasi kirjautumalla henkilökohtaiselle sivullesi, johon pääset Kirjaudu sisään -välilehdeltä. Henkilökohtaiset tiedot määrittävät minkälaisia kyselyitä sinulle lähetetään ja mille tilille sinulle kuuluvat korvaukset toimitetaan. Mikäli haluat muuttaa sähköpostiosoitettasi Elokuvapaneelissa, ole ystävällinen ja lähetä meille sähköpostia osoitteeseen  elokuvapaneeli@finnkino.fi.
Miten lopetan Elokuvapaneeli-jäsenyyteni? Voit koska tahansa päättää jäsenyytesi paneelissa kirjautumalla sisään  paneelitilillesi. Klikkaa siellä ”Profiilisi” -painiketta, sitten ”Päivitä profiili”-painiketta ja lopuksi "Sulje käyttäjätili". Voit myös lähettää meille sähköpostia osoitteeseen   elokuvapaneeli@finnkino.fi, niin autamme sinua jäsenyyden päättämisessä. Mikäli päätät jäsenyytesi ja tililläsi on rahaa jäljellä, menetät nämä rahat. Siksi on tärkeää, että päätät jäsenyyden vasta kun olet siirtänyt ansaitsemasi rahat.​
 
Korvaus
Miten voin tarkistaa, kuinka paljon korvauksia olen saanut? Kirjautumalla paneelitilillesi voit tarkistaa saldosi (ansaitsemiesi korvausten yhteissumman) ja korvaushistoriasi.
Kuinka suuri on korvaus, kun osallistun yhteen kyselyyn? Vastaamisesta maksettava korvaus vaihtelee kyselyn pituudesta riippuen ja yleensä se on 0,5–2,0 euron välillä. Saat tiedon maksettavan korvauksen suuruudesta aina ennen kyselyn alkua. Sinun täytyy vastata koko kyselyyn, jotta olet oikeutettu saamaan korvauksen.
Miten saan ansaitsemani korvaukset pankkitililleni? Kirjaudu paneelitilillesi, josta näet tilisi saldon. Klikkaa ”Minun saldoni” ja seuraa ohjeita. Ansaitsemasi korvaukset siirretään omalle pankkitilillesi PayPal-palvelun kautta ...
Korvaukset eivät ole tulleet perille – miksi? Maksun suorittamiseen voi kulua muutamia päiviä, kun olet tehnyt rahasiirron paneelitililtäsi. Tämä voi johtua siitä, että monta muuta maksua odottaa suorittamistaan. Näet rahasiirtosi/maksusi tilan koko ajan henkilökohtaisella paneelisivullasi.
Miten voin käyttää ansaitsemani korvauksen? Korvauksen voi käyttää seuraaviin vaihtoehtoihin: Finnkino Arvoseteli(?), PayPal, SuperLahjakortti tai hyväntekeväisyys. Lisää tietoa eri vaihtoehdoista löydät täältä.
 
Kyselyt
Kuinka monta kyselyä lähetätte minulle? Vastaanottamiesi kyselyiden määrä voi vaihdella riippuen siitä, kuka sinä olet ja kuinka monta kyselyä paraikaa on käynnissä. Keskimäärin saat muutaman kyselyn kuukaudessa.
Miten vastaan kyselyihin? Kyselyt lähetetään aina sähköpostiisi. Sähköpostissa on mukana linkki, joka ohjaa sinut itse kyselyyn. Kysely avautuu erilliseen ikkunaan ja voit aloittaa vastaamisen, kun se sinulle parhaiten sopii. Sinulla on maksimissaan 3 tuntia aikaa vastata kyselyyn sen jälkeen, kun olet klikannut linkkiä.
Kun klikkaan linkkiä, saan esiin tekstin jossa lukee, että kysely on sulkeutunut/päättynyt. Mitä se tarkoittaa? Kokemuksesta tiedämme, että kaikilla ei aina ole mahdollisuutta vastata niihin kyselyihin, joita lähetämme. Jotkut vastaajista voi olla lomalla tai muuten estyneitä vastaamaan. Tämän vuoksi lähetämme kyselyn suuremmalle määrälle vastaajia, jolloin kysely sulkeutuu, kun olemme keränneet tarpeeksi vastauksia. Tämän jälkeen kyselyyn ei enää pysty vastaamaan.
Miksi jossain tapauksissa saan vastata vain muutamaan kysymykseen? Mikä on ”screenout”? Tietyt kyselyt ovat suunnattu vain tietylle kohderyhmälle.  Tällöin kyselyn alussa esitetään kysymyksiä joilla halutaan selvittää kuuluuko vastaaja kyseiseen, haluttuun kohderyhmään. Mikäli näin ei ole, päättyy kysely tämän vastaajan kohdalla. Sinun ei siis tarvitse koskaan vastata kyselyyn, jonka kohderyhmään sinä et kuulu.
Miten vastauksiani ja henkilötietojani käsitellään? Kaikki vastaukset käsitellään erittäin luottamuksellisesti eikä vastauksia voida koskaan yhdistää sinuun. Olet täysin anonyymi  ja kyselyn tuloksia käytetään ainoastaan yhteenlasketussa muodossa. Sinun henkilökohtaisia tietojasi käsitellään henkilötietosuojalain mukaan, eikä niitä koskaan luovuteta kenenkään ulkopuolisen käyttöön. On tärkeää, että et koskaan luovuta käyttäjätunnustasi ja salasanaasi kenellekään.