Verkko-ostojen virhetilanteet

Osto epäonnistui, mutta maksu on veloitettu

Joskus verkkokaupan lippuosto saattaa valitettavasti epäonnistua. Virhetilanne johtuu siitä, ettei lipunmyyntijärjestelmä saa vahvistusta verkkopankissa suoritetusta maksusta, esimerkiksi kun maksamiseen varattu aika (15 min.) ylittyy tai yhteys katkeaa, ennen kuin selain palaa verkkopankista Finnkinon verkkopalveluun.

Jos saat virheilmoituksen tai oston vahvistussivu ei aukea lippujen maksamisen jälkeen, tarkista Omalta sivulta, onko osto kuitenkin onnistunut. Onnistuneen pääsylippuoston tiedot näkyvät Oman sivun Lippuostot-kohdassa ( Lippuostot). Ostaessasi itsetulostettavia sarja- tai herkkulippuja, onnistuneen oston jälkeen sähköpostiisi lähetetetään oston vahvistusviesti, joka sisältää tulostettavat liput pdf-liitteenä. Tarkista siis myös sähköpostisi!

Jos maksamasi osto ei näy Omalla sivulla etkä ole saanut oston vahvistusviestiä sähköpostiisi, osto on valitettavasti peruuntunut. Tee osto siinä tapauksessa uudestaan. Palautamme peruuntuneeseen ostoon liittyvän aiheettoman veloituksen pankkitilillesi mahdollisimman nopeasti eli noin viikon kuluessa. 

Toimi seuraavasti hyvityksen saamiseksi:

 Verkko-oston virheilmoitus -lomake

Ostajan oma virhe: liput ostettu väärään näytökseen

Jos Sinulle on sattunut näytöksen valinnassa virhe ja olet ostanut liput väärään näytökseen, voit korjata asian seuraavalla tavalla:

Peruuta ja vaihda liput Finnkinon lippukassalla ennen sitä näytöstä, johon olet liput ostanut.

Jälkikäteen peruutusta ei voida suorittaa, eli käyttämättä jääneitä lippuja Finnkino ei korvaa uusilla lipuilla.

Ostettujen lippujen peruutusta ja/tai vaihtoa ei ole mahdollista käsitellä Verkko-oston virheilmoitus -lomakkeen välityksellä.