Elokuvapaneeli | Kysymykset ja vastaukset

Yleisimmät kysymykset

Täältä löydät vastaukset panelistiemme yleisemmin esittämiin kysymyksiin jäsenyydestä, korvauksista ja kyselyistä. Voit myös ottaa meihin yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen
 elokuvapaneeli@finnkino.fi, mikäli sinulla on muita kysymyksiä.

Jäsenyys
Kuinka liityn Elokuvapaneelin jäseneksi? Voit rekisteröityä paneeliin täyttämällä taustatietolomakkeen, joka löytyy  oheisen linkin takaa. Samalla sähköpostiosoitteella voi rekisteröityä vain kerran.
Kuinka saan unohtamani käyttäjätunnukseni ja/tai salasanani? Saat tilattua uuden salasanan sisäänkirjautumisen yhteydessä olevasta ”Unohditko salasanasi?” linkistä klikkaamalla. Syötä kenttään sähköpostiosoitteesi, jolla olet kirjautuneena paneeliin. Uusi salasana lähetetään sinulle sähköpostitse. Pyydämme ystävällisesti tarkistamaan myös roskapostikansion varmuuden vuoksi.
Kuinka voin päivittää henkilökohtaisia tietojani? Voit päivittää panelistiprofiilisi tietoja kirjautumalla henkilökohtaiselle profiilisivullesi, johon pääset Kirjaudu sisään -välilehdeltä. Henkilökohtaiset tiedot määrittävät minkälaisia kyselyitä sinulle lähetetään ja mille tilille sinulle kuuluvat korvaukset toimitetaan. Mikäli haluat muuttaa sähköpostiosoitettasi Elokuvapaneelissa, ole ystävällinen ja lähetä meille sähköpostia osoitteeseen  elokuvapaneeli@finnkino.fi.
Kuinka lopetan Elokuvapaneeli-jäsenyyteni? Voit koska tahansa päättää jäsenyytesi paneelissa kirjautumalla sisään  paneelitilillesi. Klikkaa siellä ”Profiilisi” -painiketta, sitten ”Päivitä profiili”-painiketta ja lopuksi "Sulje käyttäjätili". Voit myös lähettää meille sähköpostia osoitteeseen   elokuvapaneeli@finnkino.fi, niin autamme sinua jäsenyyden päättämisessä. Mikäli päätät jäsenyytesi ja tililläsi on rahaa jäljellä, menetät nämä rahat. Siksi on tärkeää, että päätät jäsenyyden vasta kun olet lunastanut ansaitsemasi rahat.​
 
Korvaus
Kuinka voin tarkistaa, kuinka paljon korvauksia olen saanut? Kirjautumalla paneelitilillesi voit tarkistaa saldosi (ansaitsemiesi korvausten yhteissumman) ja korvaushistoriasi. Saldotiedot löytyvät kun klikkaat kohdasta "Profiilisi" ja "Lunasta palkintoja".
Kuinka suuri on korvaus, kun osallistun yhteen kyselyyn? Vastaamisesta maksettava korvaus vaihtelee kyselyn pituudesta riippuen ja yleensä se on 0,5–2,0 euron välillä. Saat tiedon maksettavan korvauksen suuruudesta aina ennen kyselyn alkua. Sinun täytyy vastata koko kyselyyn, jotta olet oikeutettu saamaan korvauksen.
Kuinka saan ansaitsemani korvaukset pankkitililleni? Panelistiprofiililta ei ole mahdollista siirtää rahoja suoraan pankkitilille. Voit kuitenkin käyttää PayPal –palvelua ja siirtää rahat PayPal -tilillesi.
Korvaukset eivät ole tulleet perille – miksi? Maksun käsittely saattaa viedä muutaman päivän, johtuen rahansiirtoliikenteen ruuhkasta. Voit tarkistaa lunastuksesi tilan panelistiprofiilisi saldotiedoista kohdasta ”LUNASTA PALKINTOJA”. Teemme lahjakortti-arvokoodien lähetykset aina joka kuukauden alussa, näin ollen huomioithan että vastaanottamisessa voi mennä muutama viikkokin.
Kuinka voin käyttää ansaitsemani korvauksen? Korvauksen voi käyttää seuraaviin vaihtoehtoihin: Finnkino Elokuvalippu -arvokoodi, PayPal-rahansiirto tai hyväntekeväisyys. Lisää tietoa eri vaihtoehdoista löydät täältä.
 
Kyselyt
Kuinka monta kyselyä lähetätte minulle? Vastaanottamiesi kyselyiden määrä voi vaihdella riippuen siitä, kuka sinä olet ja kuinka monta kyselyä paraikaa on käynnissä. Keskimäärin saat muutaman kyselyn kuukaudessa. Muistathan päivittää panelistiprofiilisi henkilökohtaiset tiedot varmistaaksesi, että voimme käyttää tietoja määritellessämme kohderyhmiä kyselytutkimuksiimme.
Kuinka vastaan kyselyihin? Kyselyt lähetetään aina sähköpostiisi. Sähköpostissa on mukana linkki, joka ohjaa sinut itse kyselyyn. Kysely avautuu erilliseen ikkunaan ja voit aloittaa vastaamisen, kun se sinulle parhaiten sopii. Sinulla on maksimissaan 3 tuntia aikaa vastata kyselyyn sen jälkeen, kun olet klikannut linkkiä. Huomioithan, että osa kyselyistämme saattaa olla avoinna vain jonkun aikaa, esimerkiksi vuorokauden tai jopa tunnin ja aktivoitua uudelleen. Tämä on osa tutkimusta ja sillä pyritään tavoittamaan tietty kohderyhmä.
Kun klikkaan linkkiä, saan esiin tekstin jossa lukee, että kysely on sulkeutunut/päättynyt. Mitä se tarkoittaa? Kokemuksesta tiedämme, että kaikilla ei aina ole mahdollisuutta vastata niihin kyselyihin, joita lähetämme. Jotkut vastaajista voi olla lomalla tai muuten estyneitä vastaamaan. Tämän vuoksi lähetämme kyselyn suuremmalle määrälle vastaajia, jolloin kysely sulkeutuu, kun olemme keränneet tarpeeksi vastauksia. Tämän jälkeen kyselyyn ei enää pysty vastaamaan.
Miksi jossain tapauksissa saan vastata vain muutamaan kysymykseen? Mikä on ”screenout”? Tietyt kyselyt ovat suunnattu vain tietylle kohderyhmälle.  Tällöin kyselyn alussa esitetään kysymyksiä joilla halutaan selvittää kuuluuko vastaaja kyseiseen, haluttuun kohderyhmään. Mikäli näin ei ole, päättyy kysely tämän vastaajan kohdalla. Sinun ei siis tarvitse koskaan vastata kyselyyn, jonka kohderyhmään sinä et kuulu.
Kuinka vastauksiani ja henkilötietojani käsitellään? Kaikki vastaukset käsitellään erittäin luottamuksellisesti eikä vastauksia voida koskaan yhdistää sinuun. Olet täysin anonyymi  ja kyselyn tuloksia käytetään ainoastaan yhteenlasketussa muodossa. Sinun henkilökohtaisia tietojasi käsitellään henkilötietosuojalain mukaan, eikä niitä koskaan luovuteta kenenkään ulkopuolisen käyttöön. On tärkeää, että et koskaan luovuta käyttäjätunnustasi ja salasanaasi kenellekään.